Kontrakt bortom sömnens dimma

Låt mig få komma dig nära

visa dig vad som ligger bortom dödens sömn

Ge mig en chans att få din mun att le

och din inspiration skall aldrig sina

Min hand mot ditt hjärtas puls

uppbär pilar mot ovisshetens hav

Drick mina tankars sav

Jag får bli din musa

som omgärdar dig med skådespelarens illusion

Teaterns magi

ser till att du får drömma

Men ge inte upp

Och låt mig komma, hjälpa

I dödens sömn får du inga drömmar drömma

Om jag får vara vid din sida

skall du märka, att jag är vacker

och du kommer inte att ångra dig

Jag ger dig allt; men skynda dig

vägrar flytta på någon som är överkörd

 

25/5 2006

 

 

 

 

Det får vara detta som driver mig nu. Framåt, hela tiden, undvika att blicka bakåt. Bara få leva i min dröm...

Men jag glömmer inte allt som lett mig hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0